Ännu en ny dag...



Imorse blev ja väckt av at telefonen ringde och de va bemanningen som ringde för att höra om ja kunde jobba på Tomegränds Servicehus.. Och de kunde ja självklart.. :)

Så ja stapplade upp yrvaket ur sängen och gick in o tvättade av mig och drog ngra gånger me mascaran för att försöka se ut som folk.. (i den mån de går när man e yrvaken) Och sen va de bara att pussa älsklingen hej då och ta på mig ytterkläderna och pysa iväg till jobbet..

Tyckte att de va lite kallt ute när ja väl kom ut.. Men de va ändå skönt på ngt sätt, för då hinner man lixom vakna till.. men arbets-tofflorna i ena handen och den andra i nerstucken i jackfickan gick ja fort till jobbet.. Och när ja väl va på jobbet, så va de bara att hoppa i kläderna och på me ett leende och börja jobba.. Och dela medicin, eller bara ha tillsyn eller hjälpa ngn på me kläderna...

Jag har kommit fram till att ja verkligen har valt RÄTT YRKE... Älskar jobbet som undersköterska.. Visst,vissa dagar e ja trött som en gnu när ja ska upp till jobbet, men de e så skönt när man hjälper pensionärer me sina behov.. Och  den BÄSTA belöningen man få är ett stort leende och ett helhjärtat TACK av den man hjälpt..

Jag på jobbet:

 

Puss..!


Kommentarer
Postat av: erika

fin du är vännen:) Kul att se att du har blogg så man kan följa dig lite:)

2010-04-07 @ 20:05:42
URL: http://minimini.blogg.se/
Postat av: aNASTASIA

dUKTIG DU ÄR ÄLSKLINGS TJEJEN <3

2010-04-07 @ 20:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0